Se fac aproape 30 de ani de când m-am îndragostit de mașini, 11 ani experiență în vânzări și câțiva ani de marketing și creare de conținut.
Domeniul auto a fost doar un hobby până în anul 2022, an în care am început să lucrez pentru unul dintre coloșii industiei.
În toți acești ani, nici măcar nu pot aproxima de căte ori am auzit frazele: “Da, e normal, firma X dă discounturi doar pentru firmele mari, de zici că ăia bogați au nevoie de bani, nu invers…” , „Ăsta e plin de bani și primește gratis, iar eu trebuie să-mi dau 3 salarii pe el…Îți dai seama că e de proastă calitate și doresc să fraierească oamenii de rând”, “Bă, urât produs aveți, nu înțeleg cum îl cumpără lumea”, etc.
Lista aceasta poate continua la nesfârșit, iar dacă nu mă credeți că există astfel de oameni, deschideți orice secțiune de recenzii. Nu contează produsul/ artistul/ societatea, în orice secțiune de recenzii, există și oamenii aceștia.
Tocmai din această cauză, mi-am propus ca primul articol postat aici să fie acesta în care vă voi explica motivele pentru care majoritatea companiilor oferă discounturi mai mari, oamenilor care au un istoric, sau companiilor mari.
În mod normal, cu cât compania este mai mare, cu atât și discountul va fi mai mare.
Exact același motiv pentru care 5 kg de roșii costa mai puțin per suta de grame decât dacă ai cumpăra 2 roșii, 3 cartușe de Iqos/ Glo costa mai puțin per pachet decât dacă ai cumpăra un pachet, sau 101 trandafiri, costă mai puțin per Trandafir decat dacă ai cumpăra trei.
În marketing, totul se calculează grafic și statistic, luând în considerare numărul de leaduri pe care diferitele campanii aplicate reușeșc să îl trimită către departamentul de vânzări.
Adică, departamentul de marketing, trebuie să promoveze produsul, astfel încât oamenii să devină interesați să afle mai multe despre acesta. Ca și exemplu, din 10 oameni interesați, este posibil ca unul să cumpere. Dacă pastram proporțiile, observăm că din 100.000 oameni interesați, este posibil să cumpere 10.000, sună mult mai bine, nu?
Departamentul de vânzări trebuie să semneze cât mai multe contracte și să fidelizize clienții existenți. Așadar, cele două departamente lucrează în strânsă legătură pentru a găsi “rețeta” de success. Dar, rețeta de succes se bazează mereu pe posibilități și statistici matematice.
Adică, dacă unui client care are o firmă cu 150 de angajați, reușești să îi vinzi un laptop, de exemplu, șansele ca acesta să îți achiziționeze și altele este mare. Cu cat un client achiziționează mai multe produse, cu atât este mai ușor să îi oferi un discount mai mare.
Valabil în orice industrie! Tocmai de aceea, foarte mulți oameni au afaceri prin care cumpără angro și vând la bucată, asigurându-și un profit frumos.
Cu toate acestea, hate-ul există, dar pentru creatorii de conținut este o mină de aur. El reușește să îți ridice postările cel mai mult și tocmai de aceea, este indicat să mai faci si mici greșeli în postările tale, pentru a putea să generezi cifre, ajutându-te și de comentariile negative.